باغ وحش شهر تفلیس

تفلیس یکی از محبوب ترین شهرهای گرجستان برای سفر است . در این شهر به عنوان پایتخت گرجستان جاذبه ها و اماکن دیدنی متعددی وجود دارد که گردشگران تور گرجستان با بازدید از آن ها می توانند بر لذت سفر خود بیافزایند . یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس که گردشگران می توانند از آن دیدن کنند باغ وحش شهر تفلیس است . باغ وحش پایتخت گرجستان با بیش از 90 سال قدمت قدیمی ترین باغ وحش سرزمین گرجی هاست که برای تمامی رده های سنی می تواند جنبه سرگرمی و آموزشی داشته باشد . در ادامه با این مکان دیدنی بیشتر آشنا می شویم .


باغ وحش تفلیس ، قدیمی ترین باغ وحش کشور گرجستان

  

قدیمی ترین باغ وحش گرجستان یکی از برترین جاذبه های تفلیس برای گردش های خانوادگی است . این باغ وحش در دره رودخانه ورا در مرکز تفلیس واقع شده و از نظر گونه های جانوری از تنوع بالایی برخوردار می باشد . پارک حیوانات تفلیس با وسعتی ۱۲۰ هکتاری لقب بزرگترین باغ وحش گرجستان را نیز از آن خود نموده است . این باغ وحش از زمان تاسیس تا کنون چند حادثه تاسف بار را تجربه نموده است . این حوادث بر کیفیت و تعداد گونه های موجود در این باغ وحش تاثیر گذاشته اما آن را از لیست جاذبه های گردشگری تفلیس خارج نکرده است .


Tbilisi Zoo


تاریخچه باغ وحش تفلیس

باغ وحش شهر تفلیس به عنوان یکی از جاذبه های گرجستان در زمان حکومت اتحاد شوروی سابق تاسیس شده است . در سال های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ میلادی تغییرات بزرگی در این مجموعه صورت پذیرفت که بر جذابیت و زیبائی آن افزود . دهه ۱۹۷۰ میلادی دوران طلایی این مجموعه بود در این سال ها تعداد حیوانات موجود در پارک به بیش از ۱۰۰۰ رسید و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید نمودند . در پی ناآرامی ها و بحران اقتصادی دهه ۱۹۹۰ میلادی بیش از نیمی از حیوانات موجود در باغ وحش تفلیس گرجستان از گرسنگی و سرما تلف شدند . اواخر سال ۲۰۰۰ بود که مسئولین وقت برای احیای دوباره این باغ وحش همت گماشتند و یک آکواریوم به آن افزودند . با این وجود باز هم باغ وحش به دور از شکوه و جذابیت سابق بود .


باغ وحش شهر تفلیس


دولت گرجستان در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت باغ وحش را به مکانی جدید در نزدیکی دریای تفلیس انتقال دهد . که علت این امر مناسب بودن مکان جدید و هم وجود فضا برای گسترش باغ وحش بود . این پایان کار نبود و در سال ۲۰۱۵ یک اتفاق تاسف بار باعث تلف شده بسیاری از گونه های موجود در این پارک شد . سیل عظیمی که در این سال رخ داد تلفات بسیاری از خود بر جای گذاشت . قبل از این بلای طبیعی بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از ساکنان بومی قفقاز و دیگر مناطق جهان در این باغ وحش نگهداری می شد . با همه این اتفاقات رخ داده هنوز هم این باغ وحش پابرجا بوده و از اماکن مهم و جذاب گردشگری در تفلیس به شمار می اید .


اماکن دیدنی خانوادگی در تفلیس


اطلاعاتی درباره باغ وحش شهر تفلیس

  • آدرس باغ وحش تفلیس : #۶۴ M. Kostava str. Tbilisis, Georgia
  • وب سایت بزرگترین باغ وحش گرجستان : http://www.zoo.ge/
  • ساعت بازدید از باغ وحش در تفلیس : همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز می توان از این باغ وحش بازدید نمود . در تابستان ها و زمستان ها ساعت بازدید کمی متفاوت است . از ۱ می تا ۱ اکتبر این مجموعه از ۹ صبح تا ۹ شب و از ۱ اکتبر تا ۱ می از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز می باشد .
  • قیمت بلیط مجموعه باغ وحش تفلیس : برای بزرگسالان ۲ لاری و برای کودکان بیش از ۳ سال ۱ لاری
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ وحش تفلیس : ایستگاه دانشگاه فنی

باغ وحش گرجستان


حیات وحش گرجستان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.