معرفی کلیسای سنت نیکولاس شهر باتومی

در شهر ساحلی باتومی علاوه بر جاذبه های طبیعی زیبا و تفریحات مهیج مختلف اماکن تاریخی متعددی وجود دارد که گردشگران در سفر به باتومی می توانند از آن ها بازدید کنند . یکی از جاذبه های تاریخی باتومی کلیسای سنت نیکولاس است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . این کلیسای تاریخی از معماری زیبا و جالب برخوردار بوده و یکی از کلیساهای ارتدوکس گرجی می باشد . در ادامه با این کلیسای دیدنی بیشتر آشنا می شویم .


کلیسای سنت نیکولاس باتومی

  

کلیسای سنت نیکولاس یکی از جاذبه های باتومی است که گردشگران تور باتومی در جریان گشت و گذار خود در شهر می توانند از آن به عنوان یکی بنای فرهنگی ، تاریخی و مذهبی دیدن کنند . کلیسای Saint Nicholas باتومی بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد . این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای باتومی می باشد . لازم به ذکر است که کلیسای سنت نیکولاس تا قبل از ساخت کلیسای مریم مقدس کلیسای جامع باتومی بود .


جاذبه های گردشگری باتومی


تاریخچه کلیسای سنت نیکولاس باتومی

گردشگران تور باتومی با بازدید از کلیسای سنت نیکولاس یکی از زیباترین و تاریخی ترین آثار معماری شهر را شاهد خواهند بود . ساخت این کلیسای زیبا و دیدنی در سال ۱۸۵۴ میلادی با ایده اولیه جامعه یونانیان مقیم باتومی و با پشتیبانی شهردار آن زمان ایلیا افرمدی پایه گذاری شد . ترک ها که در آن سال ها بر منطقه حکومت می کردند اقدام شهردار باتومی را نپسندیدند و فقط اجازه ساخت یک کلیسای بدون زنگ را صادر کردند . ساخت و ساز کلیسای سنت نیکولاس گرجستان در سال ۱۸۶۵ میلادی آغاز شد و بعد از به اتمام رسیدن به محلی برای تجمع یونانیان تبدیل شد . در سال ۱۸۷۸ نیروهای روسی این ساختمان مذهبی را با زنگ مزین کردند .


برترین جاذبه های گردشگری گرجستان


بین سال های ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۸ میلادی از این کلیسا به عنوان مدرسه آواز استفاده می شد . شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین گروه کر باتومی در این کلیسای تاریخی پرورش یافت . در زمان اتحاد جماهیر شوروی به خصوص دهه سال ۱۹۳۰ کلیسای سنت نیکولاس نیز به مانند دیگر بناهای مذهبی منزوی شد و درهای آن برای مدت ها بسته شد . دوران افول برای این کلیسای باتومی حدود ۲۰ سال به طول انجامید . بعد از طی این بازه زمانی به همت روشنگران گرجی در سال ۱۹۶۴ کلیسا دوباره برای استفاده عموم بازگشایی شد . بعد از بازگشایی کلیسا ، سنت نیکولاس با پشتیبانی کمک های مالی ارتدوکس های باتومی برای مرحله اول بازسازی شد . مرحله دوم بازسازی ها نیز مربوط به سال های ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ است که در طی این مرحله علاوه بر ساختمان و نمای خارجی بخش های داخلی نیز مورد مرمت قرار گرفت .

  • آدرس کلیسای سنت نیکولاس باتومی : ۱۶Parnavaz Mepe St. Batumi, Georgia

معروف ترین کلیساهای باتومی


کلیسای سنت نیکولاس در باتومی


 Church of Saint Nicholas Batumi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.