قوانین فرودگاهی برای ورود و خروج به گرجستان

کشور گرجستان با مساحتی نزدیکی به 70 هزار کیلومتر مربع و جمعیت بالغ بر 7 میلیون نفر در منطقه قفقاز و اوراسیا واقع شده است . این کشور با داشتن طبیعت زیبا ، مردمان خونگرم ، جاذبه های تاریخی متعدد ، سواحل جذاب ، امکانات مناسب گردشگری و هزینه های مناسب به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری منطقه قفقاز تبدیل شده است . گرجستان با کشورهای ترکیه ، ارمنستان ، آذربایجان و روسیه همسایه بوده و دریای سیاه مرز غربی آن را تشکیل می دهد . سرزمین گرجی ها دارای 8 استان ، یک منطقه خودمختار و 2 جمهوری خودمختار است . پایتخت این سرزمین شهر تفلیس است . تفلیس به همراه باتومی توریستی ترین شهرهای گرجستان می باشند . واحد پول این کشور لاری است و بانک های آن در تمامی روزهای هفته به غیر از شنبه ها و یکشنبه ها باز می باشند .


گرجستان

  

قوانین فرودگاهی گرجستان

به مسافران و گردشگران عزیز تور گرجستان توصیه می گردد موارد ذکر شده در زیر را رعایت کرده و برای جلوگیری از بروز دردسرهای احتمالی به قوانین فرودگاهی گرجستان احترام بگذارند .

1 - کالاهایی که به همراه داشتن آن ها در هنگام ورود با تبصره همراه است :

  • 400 نخ سیگار
  • وسایل شخصی تا وزن 100 کیلوگرم (در صورتی که وسایل شخصی مسافر بیش از مقدار مجاز باشد برای هر کیلو اضافی باید 1 لاری پرداخت گردد)

2 - کالاهای ممنوعه برای خروج از گرجستان :

  • برای خارج نمودن صنایع دستی و هنری گرجستان باید از وزارت فرهنگ این کشور مجوز بگیرید و عکس مربوط به کالا را به همراه داشته باشید .
  • برای خارج نمودن لاری محدودیت وجود ندارد اما خروج ارز خارجی تنها تا 500 دلار بلا مانع می باشد . توجه داشته باشید برای ورود هر نوع ارز به گرجستان محدودیت وجود ندارد .

قوانین مالیاتی برای خروج از گرجستان :

برای خارج شدن از این سرزمین نیازی به پرداخت مالیات نیست .

قوانین مربوط به ورود حیوانات خانگی به گرجستان :

به همراه داشتن گواهی سلامت و گذرنامه برای حیوان خانگی ورود آن به گرجستان را بلا مانع می سازد . توجه داشته باشید که اگر حیوان خانگی شما با کشتی وارد محدوده گرجستان می گردد باید فاکتور خود را ارائه بدهید .


قوانین فرودگاهی کشور گرجستان


مورادی که به همراه داشتن آن ها در ساک های دستی ممنوع است :

موارد ممنوعه در ساک های دستی که به داخل هواپیما برده می شود از دیگر مواردی است که مسافران و گردشگران تور گرجستان باید به آن توجه داشته باشند . در واقع در قوانین فرودگاهی گرجستان برای محتویات ساک های دستی نیز محدودیت در نظر گرفته شده است .

محدودیت مایعات

  • حداکثر مقدار مجاز برای حمل مایعات در کیف ها 100 میلی لیتر می باشد .
  • ظرفی که مایعات در ان ریخته می شود باید پلاستیکی و شفاف و در ابعاد 20 در 20 سانتی متر باشد .
  • هر مسافر تنها می تواند یک بسته شفاف به همراه داشته باشد .
  • توجه داشته باشید که این قانون برای غذای کودک و داروهای به همراه نسخه و در جعبه اصلی خودشان استثنا قائل شده است .
  • نوشیدنی هایی چون آب و نوشابه ، شربت دارویی ، خامه ، لوسیون ، روغن ، عطر ، موارد آرایشی و بهداشتی (رژ لب و ریمل) ، خمیر دندان ، ژل اصلاح ، ژل مو ، دئودرانت ، محلول لنز چشم ، شامپو و مواردی چون مربا ، عسل ، دوغ و ماست از جمله مایعاتی هستند که قانون ورود مایعات در موردشان صدق می کند .

قوانین فرودگاهی در گرجستان


علاوه بر موارد ذکر شده در بالا داروهای غیرمجاز گرجستان ، بردن دارو به گرجستان ، داروهای غیرمجاز در سفر به گرجستان و بردن متادون به گرجستان از جمله مواردی می باشند که مسافران باید در مورد آن ها بیشتر دانسته و از به همراه داشتن موارد ممنوعه خودداری کنند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.