موزه های برتر مسکو روسیه

روسیه کشوری پهناور با جاذبه های متنوع و دیدنی است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند . مسکو ، سنت پترزبورگ و سوچی از مهمترین شهرهای توریستی این کشور هستند که هر کدام با ویژگی های خاص می توانند برای دوستداران سفر جذاب باشند . مسکو به عنوان پایتخت روسیه دارای موزه های مختلفی است که این موزه ها از برترین جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می آیند . در این موزه ها گردشگران تور مسکو می توانند با تاریخ ، پیشینه ، فرهنگ ، هنر و ... آشنا شوند . در ادامه به معرفی چند تا از موزه های برتر در مسکو روسیه پرداخته شده است با ما همراه باشید .

دیدنی های مسکو

 

موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین مسکو

موزه هنرهای زیبای پوشکین یکی از چند موزه ای است که در سفر به مسکو باید ببینید . Pushkin Museum با معماری زیبای خود مجموعه ای نفیس از آثار هنری دوره های مختلف را در خود جای داده و از برترین موزه های مسکو محسوب می گردد . موزه پوشکین که در خیابان ولخونکا واقع شده در سال 1912 راه اندازی شده و انواع اشیای هنری اروپا از مجسمه های بزرگ گرفته تا آثار دست ساز کوچک در آن به نمایش در آمده است .

برترین موزه ها در مسکو

موزه تاریخی مسکو

یکی از پرطرفدارترین موزه های مسکو موزه تاریخی این شهر است که کلکسیونی ارزشمند از دوران ماقبل از میلاد را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است . این موزه که بین میدان سرخ و میدان مانژ واقع شده برای دوستداران تاریخ و تمدن و همچنین آداب و سنن قبیله های قدیمی که در روسیه زندگی می کردند بسیار جالب خواهد بود . موزه State Historical در سال 1872 میلادی تاسیس شده و امروزه به عنوان یکی از مشهورترین موزه های تاریخی مسکو مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد . 

7 موزه برتر مسکو

موزه جنگ بزرگ وطن پرستانه مسکو

از دیگر برترین موزه ها در مسکو می توان به موزه جنگ بزرگ وطن پرستانه اشاره نمود که با قدمتی حدودا سی ساله به عنوان نمایشگاه و یادبودی از جنگ جهانی دوم فعالیت می کند . در این موزه فضایی بالغ بر 14 هزار متر مربع را به مجموعه های دائمی و 5500 متر مربع نیز به نمایشگاه های موقت اختصاص یافته است . موزه جنگ کبیر میهنی در پارک پیروزی (Victory Park) واقع شده است .

7 موزه مسکو که حتما باید از آن ها بازدید کنید

گالری ترتیاکوف مسکو

گالری ترتیاکوف یکی از جاذبه های مسکو است که در بخش جنوبی کاخ کرملین قرار گرفته و از قدیمی ترین مجموعه های آثار هنرهای روسی در جهان می باشد . این گالری هنری بیش از 130 هزار اثر زیبا را در خود جای داده و در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها پذیرای علاقه مندان می باشد . Tretyakov Gallery دارای تالارهای متعددی است که بازدید از تمامی ان ها وقت زیادی می طلبد اگر زمان کافی ندارید پیشنهاد می گردد اول سری به مجموعه هنر روسی قرون 9 تا 10 و مجموعه هنر اتحاد جماهیر شوروی از سال 1930 تا 1980 بزنید .

زیباترین موزه های مسکو

موزه هنرهای چند رسانه ای مسکو

موزه هنرهای چند رسانه ای یکی از جدیدترین موزه های مسکوست که در سال 2010 راه اندازی شده است . این موزه از زمان تاسیس به سبب داشتن آثار هنری جذاب مورد توجه شهروندان مسکو و گردشگران تور مسکو واقع شده است . موزه Multimedia Art به هنرهای مربوط به تکنولوژی های چند رسانه ای مانند عکاسی ، فیلمبرداری و … اختصاص یافته و هر از چند گاهی با تغییر موضوع بر جذابیت خود می افزاید . بازدید از این موزه در میان آثار تاریخی متعددی که در مسکو وجود دارد خالی از لطف نخواهد بود .

7 موزه دیدنی مسکو

موزه هنر مدرن مسکو

موزه هنر مدرن از جمله موزه های برتر مسکو است که در مرکز شهر واقع شده و از سال 1999 پذیرای عموم مردم بوده است . این موزه اولین موزه دولتی روسیه است که فعالیت خود را عمدتا بر روی هنر قرن های 20 و 21 میلادی متمرکز نموده است . در موزه Modern Art آثاری از هنرمندان روسی و هنرمندان غربی وجود دارد که آثار هنرمندان روسی بخش بزرگی از این کلکسیون را به خود اختصاص داده اند .

معروف ترین موزه های مسکو

موزه مرکزی نیروهای مسلح مسکو

این موزه در شمال شهر مسکو در نزدیکی تئاتر ارتش سرخ واقع شده و تاریخ تاسیس آن به سال 1919 میلادی بر می گردد . موزه مرکزی نیروهای مسلح به وضعیت نظامی جمهوری شوروی و ارتش سرخ اختصاص یافته و با نام موزه ارتش نیز شناخته می شود . این موزه دارای دو نمایشگاه سرپوشیده و محوطه باز است که در آن ها آثاری چون پرچم های نبرد و پیروزی ، اسناد ، جوایز و تزئینات ارتش ، متعلقات افسران ، سلاح و … به نمایش در آمده است .

برترین موزه ها در مسکو


منبع : لذت سفر | راهنمای جامع تور روسیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.