جذاب ترین دیدنی های سنت پترزبورگ

کلیسای جامع سنت اسحاق سنت پترزبورگ

کلیساها از بهترین جاذبه های سنت پترزبورگ هستند . در میان کلیساهای متعددی که در این شهر ساخته شده برخی به سبب داشتن جذابیت های فوق العاده از دیگر موارد برتر می باشند . یکی از این کلیساها ، کلیسای جامع سنت اسحاق است که قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی بر می گردد . این مکان مقدس گنبدی طلایی دارد و با سنگ های گرانیتی سرخ آراسته شده است . معماری فوق العاده ، مجسمه های حواریون ، درهای بزرگ با صحنه هایی از کتاب مقدس و فضای داخلی زیبا از جمله جذابیت های کلیسای سنت ایزاک (St Isaac’s Cathedral) می باشد .

جالب ترین دیدنی های روسیه



 

کاخ پترهوف سنت پترزبورگ

زیبائی های مثال زدنی کاخ پترهوف از باغ های زیبا و فواره های رقصان گرفته تا اتاق های مجلل و تزئینات فوق العاده سبب شده این کاخ به یکی از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ تبدیل گردد . کاخ پترهوف در نیمه اول قرن هجدهم بنا شده و در معماری آن از بناهای غربی و اروپایی الهام گرفته شده است . کاخ پترهوف یا کاخ ورسای روسیه که در نزدیکی سنت پترزبورگ واقع شده زمانی به عنوان قصر خصوصی مورد استفاده پیتر کبیر قرار می گرفت .

برترین جاذبه های گردشگری روسیه

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

همانگونه که می دانید در هر شهری خیابانی معروف وجود دارد که در آن همه چیز یافت می شود . خیابان نوسکی (Nevsky Prospekt) نیز در سنت پترزبورگ این نقش را ایفا می کند . این خیابان تقریبا 4 کیلومتر طول دارد و مملو از جاذبه های تاریخی ارزشمند ، کافه ها ، رستوران ها ، ساختمان هایی با معماری جذاب ، مراکز تفریحی متعدد ، مغازه های فروش سوغاتی و … است .

جاذبه های دیدنی روسیه

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

آرمیتاژ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین موزه های جهان است که 3 میلیون اثر نفیس مربوط به هنرمندان به نام و معروف را در خود جای داده است . موزه آرمیتاژ که در میدان کاخ واقع شده از برترین موزه های سنت پترزبورگ است و اثار هنری آن در 6 بنای مختلف به نمایش گذاشته شده است . توجه داشته باشید که به سبب کثرت آثار هنری این مجموعه ، تمامی آثار به طور همزمان به نمایش در نمی اید . موزه Hermitage یکی از افتخارات روسیه است که سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد .

برترین موزه های روسیه

تئاتر مارینسکی سنت پترزبورگ

در سنت پترزبورگ سالن های تئاتر ، باله و اپرای متعددی وجود دارد که در میان آن ها تئاتر مارینسکی به عنوان یکی از جاذبه های برتر سنت پترزبورگ از دیگر موارد محبوب تر و شناخته شده تر می باشد . مارینسکی در سال 1860 بنا شده و امروزه با بیش از 150 سال قدمت میزبان جشنواره های بین المللی موسیقی باله، اپرا و ارکستر می باشد . همچنین از زمان تاسیس تا کنون بزرگان زیادی در این سالن اجرا داشتند که از مهم ترین آن ها می توان به پروکوفیف و چایکوفسکی اشاره نمود .

در سنت پترزبورگ از کجاها دیدن کنیم؟

کاخ زمستانی سنت پترزبورگ

در سنت پترزبورگ قصرها و کاخ های مجللی وجود دارد که در زمان حکومت تزارها بر روسیه مورد استفاده فرمانروایان قرار می گرفت . یکی از این قصرهای باشکوه کاخ زمستانی سنت پترزبورگ است که در سال های میانی قرن هجدهم به دستور دختر پیتر کبیر ساخته شده و تا زمان انقلاب روسیه محل سکونت تزارها بود . Winter Palace سنت پترزبورگ شامل 1500 اتاق ، 1786 درب و 1945 پنجره است و نمای اصلی آن 150 متر طول و 30 متر ارتفاع دارد . توصیه می گردد در سفر به سنت پترزبورگ بازدید از این کاخ مجلل را از دست ندهید .

جاذبه های برتر در سنت پترزبورگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.