پل مدرن صلح در شهر تفلیس

پل صلح یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس است که در سال 2010 میلادی به دستور شورای شهر تفلیس و به دست معمار و طراح معروف ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شد . این سازه ارزشمند و فوق العاده 150 متر طول دارد و شیشه و استیل متریال اصلی استفاده شده در ساخت این پل هستند . پل صلح تفلیس کمانی بوده و در مرکز شهر تفلیس واقع شده است . تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان سنت و مدرنیته را با هم ترکیب نموده و جاذبه های متنوعی را در خود جای داده است . پل صلح از جاذبه های مدرن این شهر است که به عنوان نمادی از پیشرفت قرن بیست و یکم و شاهکاری از معماری مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد .


جاذبه های گردشگری گرجستان

 

پل صلح یا سرود صلح و زندگی که با الهام از یک حیوان دریایی طراحی شده هماهنگی جالب و چشم نوازی با بناهای اطرافش دارد چرا که همه این بناها به دست معمار معروف ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شده اند . پل صلح گرجستان یکی از بهترین مکان های تفلیس برای گرفتن عکس و شکار لحظه های زیبا است .

در پل صلح چه چیزی در انتظار گردشگران تور تفلیس است ؟

گردشگران با قرارگیری بر روی Tbilisi's Bridge of Peace چشم اندازهایی زیبا از دو طرف خواهند داشت . در یک سمت دیدگاه هایی زیبا از کلیسای متخی ، مجسمه واختانگ یکم (موسس گرجستان) و قلعه ناریکالا ارائه می شود و در سمت دیگرش ، پل باراتاشویلی و اداره ریاست جمهوری نظر گردشگران را به خود جلب می کند . این پل امکان دسترسی به پارک رایک و تراموای هوایی تفلیس را فراهم نموده و گردشگران در دو انتهای پل می توانند از بازار قدیمی تفلیس ، فواره های آب ، مجسمه پیانو و نمایش رقص آب همراه با موسیقی کلاسیک دیدن کنند .


پل صلح از دیدنی های تفلیس 

بازدید از این پل در تمامی ساعات شبانه روز می تواند جذاب و جالب باشد اما در شب به لطف نورپردازی های انجام شده بسیار زیبا و دیدنی است . بر روی پل صلح در گرجستان 1208 بسته نورانی با طرح های مختلف از 6040 لامپ LED نصب گردیده که در شب منظره‌ای زیبا ایجاد می کند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.