کلیسای جامع سنت اسحاق سنت پترزبورگ

کلیساهای تاریخی با معماری جذاب و فوق العاده از جمله جاذبه های سنت پترزبورگ هستند . در این شهر زیبا و دیدنی چندین کلیسای جامع ارتدوکس روسی وجود دارد که تعدادی از ان ها به سبب قدمت و نمای داخلی و درونی زیبا از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشند . یکی از این اماکن مقدس کلیسای جامع سنت اسحاق سنت پترزبورگ است . این کلیسا در بخش مرکزی سنت پترزبورگ واقع شده و به سبک معماری کلاسیک ساخته شده است . کلیسای سنت اسحاق یکی از بزرگترین و زیباترین کلیساهای شهر سنت پترزبورگ است که بازدید از آن به گردشگران تور روسیه توصیه می گردد .


کلیسای جامع سنت اسحاق سن پترزبورگ اصلی ترین کلیسای شهر ، بزرگترین کلیسای ارتدوکس روسیه و چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست . این کلیسا در میدان سنت اسحاق در منطقه مرکزی سنت پترزبورگ واقع شده و با گنبد طلایی رنگ خود از بیشتر نقاط شهر قابل رویت می باشد . این کلیسای جامع به یاد اسحاق دالماتیا از حامیان پیتر کبیر بنا شد و در گذر زمان چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت . کلیسای جامع سنت ایزاک یا سنت اسحاق بزرگترین و باشکوه ترین بنای مذهبی و همچنین از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ است که دو میدان اسحاق و دکابریستف را به هم وصل می کند .


کلیسای جامع سنت اسحاق از دیدنی های سنت پترزبورگ

 

عملیات ساخت کلیسای Saint Isaac’s به دستور الکساندر اول و با طراحی و نظارت معمار فرانسوی اوگوست دو مونفران در سال 1818 آغاز شد و بعد از گذشت دوره ای 40 ساله در سال 1858 به اتمام رسید . کلیسای سنت ایزاک سنت پترزبورگ در قسمت داخلی خود دارای 104.5 متر طول و 91 متر عرض می باشد و گنبد آن تا ارتفاع 101.5 متری بالا رفته است . گنبد این کلیسا با طلای خالص پوشیده شده و توسط دوازده مجسمه فرشته تزئین شده است .


اصلی ترین کلیسای سنت پترزبورگ


در نمای خارجی این کلیسای زیبا و دیدنی سنگ های خاکستری و صورتی به چشم می خورد و 112 ستون از جنس گرانیت سرخ در ساخت آن به کار رفته است . متمرکز شدن سنگ های مرمر رنگی ، تعداد زیادی نقاشی ، موزائیک ها و طلاکاری ها موجب شده گردشگران تور روسیه از دیدن این بنای مذهبی ارزشمند شگفت زده گردند . در واقع نمای کلیسا با مجسمه ها و ستون های گرانیتی عظیم تزئین شده در حالی که فضای داخلی با مواردی چون موزائیک ، نقاشی ها و ستون های ساخته شده از مالاکیت و لاجورد مزین شده است .


کلیساهای سنت پترزبورگ

اطلاعاتی درباره موزه و کلیسای جامع سنت ایزاک سنت پترزبورگ

  • آدرس Saint Isaac’s Cathedral سنت پترزبورگ : St Isaac's Square, 4, Sankt-Peterburg, Russia, 190000
  • سال تکمیل بزرگترین کلیسای ارتدوکس روسیه : 1858 میلادی
  • ظرفیت بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس (سابور) در سن پترزبورگ : 14 هزار نفر
  • روز تعطیل کلیسای سنت اسحاق : چهارشنبه ها
  • ساعت بازدید از کلیسای سنت اسحاق روسیه : همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط بازدید از کلیسای جامع سنت اسحاق : بزرگسالان 250 روبل و کودکان 50 روبل
  • بازدیدکنندگان خارجی باید بلیط ورودی را فقط در داخل درب سمت راست در نمای جنوبی خریداری کنند .
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به کلیسای سنت اسحاق در سنت پترزبورگ : ایستگاه Admiralteyskaya
  • پس از انقلاب اکتبر روسیه این کلیسا تغییر کاربری داده و به موزه تبدیل شد در حال حاضر به جز کاربری موزه از این کلیسا برای برگزاری مراسمات و  اعیاد مذهبی استفاده می شود .

کلیسای سنت اسحاق از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.