مسجد باتومی

باتومی از بهترین شهرهای گرجستان برای سفر و تفریح می باشد . این شهر در کرانه های دریای سیاه واقع شده و دارای جاذبه های متعددی برای دیدن می باشد . یکی از جاذبه های باتومی تنها مسجد این شهر است که به عنوان یک جاذبه تاریخی مورد بازدید گردشگران تور گرجستان قرار می گیرد . مسجد باتومی به عنوان یادگاری از قرن نوزدهم میلادی از ارزش تاریخی و معنوی زیادی برخوردار می باشد . ما را تا انتها همراهی کنید تا با این مسجد بیشتر آشنا شوید .


علیرغم وجود تعداد زیادی مسلمان در شهر ساحلی باتومی ، مسجد باتومی تنها مسجدی است که در این شهر به چشم می خورد . مسجد شهر باتومی در سال 1886 میلادی به منظور استفاده مسلمانان این شهر راه اندازی شده است . این مسجد در نزدیکی ساحل باتومی واقع شده و به عنوان یکی جاذبه تاریخی و مکان مقدس مورد بازدید گردشگران تور باتومی قرار می گیرد . آرامش حاکم بر مسجد باتومی وصف ناپذیر است و گردشگران با بازدید از این مسجد هم از یک مکان تاریخی دیدن کرده اند و هم فضای معنوی آن را تجربه کرده اند . این مسجد که از جاذبه های گردشگری باتومی به شمار می آید در خیابان Kutaisi قرار گرفته و در عین سادگی از زیبایی تحسین برانگیزی برخوردار می باشد .


مسجد شهر باتومی

 

مسجد جامع شهر باتومی یا مسجد جامع ارتا (Orta) در قرن نوزدهم با تلاش های یک نجیب زاده گرجی مسلمان با نام اصلان بگ ساخته شده و دیوارهای آن توسط برادران لاز طراحی و نقاشی شده است . گردشگران تور گرجستان در زمانی که از این مسجد تاریخی و کوچک دیدن می کنند با دیوارهایی که با نقش و نگارهای رنگی تزئین شده اند مواجه می شوند . برای اراستگی دیوارها از رنگ های صورتی ، سبز و آبی استفاده شده است . لازم به ذکر است که مسجد ارتا جامه (مسجد جامع در میان) در گذشته میان دو مسجد واقع شده بود که در گذر سال ها از این مساجد چیزی باقی نمانده است .

  • آدرس مسجد باتومی : گرجستان ، باتومی ، خیابان کوتایسی

مسجد جامه ارتا باتومی


مسجد باتومی


اماکن تاریخی باتومی


توجه داشته باشید که :

فاصله باتومی تا تفلیس حدود 370 کیلومتر است که گردشگران با صرف زمان 5 الی 6 ساعت می توانند از هر دوی این شهرها دیدن کنند . هتل های باتومی گرجستان نیز قیمت های متفاوتی دارند و در تعیین هزینه های سفر به باتومی نبسیار موثر می باشند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.