قلعه تاریخی پیتر و پل در سنت پترزبورگ

قلعه پتروپاول سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۳ میلادی در جزیره ای در ساحل شمالی رودخانه نوا ، زمانی که جنگ های شمالی بین روسیه و سوئد در اوج خود به سر می برد بنا شده است . این قلعه در سال ۱۷۰۳ در بازه زمانی یک ساله ساخته شد اما به سبب استحکام و مقاومت اندکش در ۱۷۴۰ - ۱۷۰۶ مورد بازسازی قرار گرفت و با اضافه نمودن بدنه ای سنگی استحکام لازم به آن بخشیده شد . قلعه پیتر و پاول دارای دیوارهایی به ارتفاع متوسط ۱۲ متر و ضخامت حدود ۱۰ متر می باشد که این ویژگی بر استحکام و مقاومت آن در برابر دشمنان افزوده است . این قلعه با همکاری معماران مختلفی چون دومنیکو ترزینی (معمار ایتالیایی) و کریستوفر مینیخ (معمار آلمانی) احداث شده است .


برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ
 

قلعه پتر و پل سنت پترزبورگ ۱۷ سال بعد از ساخت به عنوان پایه ای برای پادگان های شهرستان و همچنین یک زندان برای زندانیان عالی رتبه سیاسی انتخاب شد . این جاذبه تاریخی سنت پترزبورگ در طول تاریخ کاربری های مختلفی داشته به طور مثال این قلعه برای مواردی چون پادگان نظامی ، محلی برای ادارات دولتی ، محل دفن خانواده سلطنتی از پیتر اول تا الکساندر سوم به غیر از پیتر دوم و ایوان ششم و زندان برای زندانیان عالی رتبه سیاسی به کار رفته است . امروزه بیشتر قسمت های این قلعه تحت نظارت موزه تاریخ سنت پترزبورگ فعالیت می کنند . گردشگران تور سنت پترزبورگ با بازدید از این قلعه می توانند گردشی دلچسب در تاریخ روسیه داشته باشند .


قلعه پیتر و پل در سنت پترزبورگ


جاذبه های قلعه پیتر و پل در سنت پترزبورگ

همانگونه که بیان شد قلعه پیتر و پاول سنت پترزبورگ از اولین و قدیمی ترین بناهای ساخته شده در پایتخت فرهنگی روسیه است . این قلعه تاریخی و بزرگ در داخل محوطه خود دارای چندین جاذبه دیدنی و جالب است که از مهم ترین آن ها می توان به کلیسای پیتر و پل سنت پترزبورگ با ۱۲۲٫۵ متر ارتفاع در قسمت مرکزی ارگ پیتر و پل اشاره نمود . این کلیسای ارتدوکس روسی بین سال های ۱۷۱۲ تا ۱۷۳۳ ساخته شده و برج ناقوس آن از بلندترین ها در جهان به شمار می اید . زندان باستیل از دیگر جاذبه های روسیه در قلعه پیتروپل سنت پترزبورگ است . این زندان در گذشته افراد مهمی چون ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر ، داستایوسکی ، برادر بزرگ لنین ، گورکی میخائیل باکونین ، نیکلای چرنیشفسکی ، لئون تروتسکی و یوسیپ بروز تیتو را به خود دیده است .


برترین جاذبه های گردشگری روسیه


همانگونه که بیان شد این قلعه و کلیسای جامع آن محل دفن بیشتر تزارهای روسی و خانواده هایشان بوده است . ضرابخانه روسیه نیز در قلعه Peter and Paul واقع شده و از گذشته تا کنون مسئول ضرب مسکوکات می باشد . لازم به ذکر است در قلعه پیتر و پل سنت پترزبورگ روزانه در هنگام ظهر از سنگر و استحکامات ناریشکین توپ شلیک می شود . به گردشگران عزیز توصیه می گردد برای بازدید از قلعه پیتر و پل روسیه و دیدن شلیک توپ ساعت ۱۲ ظهر در این مکان حضور داشته باشند . توجه داشته باشید که تابستان ها ساحل این قلعه مکانی مناسب برای انجام پیک نیک است و تعدادی از رویدادها ، کنسرت ها و فستیوال های مهم نظیر فستیوال سالانه پترو جاز (Petrojazz) در این ساحل برگزار می گردد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.