موزه تخصصی فضانوردی در شهر مسکو

موزه فضانوردی از جمله جاذبه های مسکو است که در عرصه فضانوردی از خاص ترین ها در جهان به حساب می آید . این موزه پیشگام علوم فضایی جهان است و از طراحی خاص برخوردار می باشد . روس ها از گذشته تا کنون در عرصه هوا و فضا فعال و پیشرو بوده و یکی از ابرقدرت های جهان در این زمینه محسوب می گردند . در واقع اولین انسانی که به فضا سفر نمود یوری گاگارین روسی است . این شخص معروف روسی در سال ۱۹۶۱ میلادی به فضا فرستاده شد . تاریخ تاسیس موزه فضا نوردی مسکو به ۱۰ آوریل سال ۱۹۸۱ بر می گردد . این تاریخ با بیستمین سالگرد اولین سفر فضایی یوری گاگارین همزمان می باشد .


موزه فضانوردی شهر مسکو

 

آثار موجود در موزه فضانوردی مسکو

این موزه مسکو در محوطه بنای یابود فاتحان فضا در قسمت شمال شرقی مسکو واقع شده و به پیشرفت های روس ها در عرصه فضایی در قبل و بعد از فروپاشی شوروی اختصاص دارد . بعد از تاسیس ، این موزه به گردآوری و نمایش ابزارالات و ادوات مرتبط با فضانوردی پرداخت . به طوری که این روزها موزه یادبود فضانوردی مسکو دارای ۸۵ هزار آیتم مختلف می باشد . بر طبق آمار سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از این موزه تخصصی مسکو دیدن می کنند . سالن اصلی این موزه برای جذابیت بیشتر با الهام از فضا و به شکل سفینه طراحی شده تا با موضوع موزه مطابق باشد . به گردشگرانی که علاقه مند به فضا و علوم فضایی هستند پیشنهاد می گردد در تور مسکو از این موزه دیدن کنند . چرا که در این موزه مجموعه های بسیار نفیس و منحصر به فردی به نمایش گذاشته شده است .


برترین موزه های مسکو


در این موزه وسایل معیشت فضانوردان ، انواع تجهیزات فضانوردی ، یادداشت های فضانوردان ، اسناد ، مدارک ، عکس ها و مستندات اماده سازی فضانوردان ، ماکت های ایستگاه فضانوردی و دیگر وسایل مرتبط با فضانوردی در معرض دید قرار داده شده است . این موزه به تاریخ فضانوردی نیز پرداخته و تاریخچه آن را در قالب عکس ، مستندات و ... بیان می کند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید بدن اولین سگ های فضانوردی که از فضا سالم به زمین برگشتند در داخل محفظه نگهداری می شوند . این سگ ها بلکا و استریلکا نام داشتند .


موزه های معروف روسیه

اطلاعاتی درباره موزه یادبود فضانوردی مسکو

  • آدرس موزه فضانوردی مسکو : Prospekt Mira, 111, Moskva, Russia, 129223
  • وب سایت موزه فضانوردی روسیه : http://www.kosmo-museum.ru/?locale=en
  • ساعت بازدید از موزه فضانوردی در مسکو : سه شنبه ، چهارشنبه ، جمعه تا یک شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر - پنج شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب - دوشنبه ها موزه تعطیل است
  • قیمت بلیط موزه فضا نوردی روسیه : ۲۵۰ روبل
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه فضانوردی : ایستگاه متروی VDNKh

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.