مسجد جامع شهر تفلیس

تفلیس یکی از شهرهای قدیمی گرجستان است . در این شهر تاریخی جاذبه های قدیمی متعددی وجود دارد که با قدمت چند صد ساله خود مورد توجه گردشگران تور گرجستان واقع شده اند . یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس مسجد جامع این شهر است که از قرن نوزدهم به یادگار مانده است . این روزها مسجد جامع تفلیس تنها مسجد موجود در پایتخت گرجستان است که مورد استفاده مسلمانان شیعه و سنی قرار می گیرد .

مسجد جامع تفلیس

 

 

مسجد جامع تفلیس در بخش قدیمی شهر تفلیس در نزدیکی رودخانه کورا واقع شده است . این مسجد یکی از جاذبه های تفلیس است که به سبب معماری و طراحی جذابش مورد بازدید علاقه مندان به بناهای تاریخی و مذهبی قرار می گیرد . مسجد جامع شهر تفلیس در خیابان بوتانیکال شماره ۳۲ قرار گرفته و فاصله اندکی تا قلعه ناریکالا تفلیس دارد . به سبب همین نزدیکی گردشگران می توانند از این دو بنای تاریخی و ارزشمند در یک روز بازدید کنند . نکته جالب توجه درباره مسجد جامع تفلیس این است که این مکان تنها مسجد دنیاست که دو فرقه اسلامی در کنار یکدیگر به عبادت می پردازند .


برترین جاذبه های گردشگری تفلیس


بهتر است بدانید که بهد از راه یافتن مسلمانان به قفقاز مساجد مختلفی در این منطقه ساخته شد . تفلیس نیز مستثنی نبود و در آن چندین مسجد بنا شد . اما در گذر سال ها به دلایل مختلف این مساجد تخریب شده و از بین رفتند . در حال حاضر مسجد جامع شهر تفلیس تنها مسجد فعال پایتخت گرجستان است . البته تا قبل از سال ۱۹۵۱ دو مسجد در تفلیس وجود داشت اما در سال ۱۹۵۱ یکی از مساجد توسط دولت کمونیستی به منظور احداث پل تخریب شد .


مساجد گرجستان


معماری مسجد جامع تفلیس

 این مسجد تاریخی در قرن نوزدهم میلادی با الهام از سبک اسلامی و سبک گوتیک ساخته شده و از زیباترین مساجد گرجستان به شمار می آید . این مسجد دارای مناره های هشت ضلعی و قرمز رنگ است که طراحی فوق العاده آن ها حتی از راه های بسیار دور نیز نظرها را به خود جلب می کند . در طراحی فضای داخلی مسجد از کاشی های آبی رنگ استفاده شده که می توان آن را نمادی از معماری اسلامی دانست . بر روی دیوارهای مسجد نیز نام هایی از خداوند نوشته شده است .


Jumah Mosque


اگر در سفر به تفلیس تمایل دارید برای وعده های غذایی خود غذای حلال سرو کنید اطراف مسجد جامع مکان مناسبی است . چرا که در حوالی این مسجد رستوران هایی وجود دارد که انواع غذاهای حلال را در اختیار مسلمانان و غیر مسلمانان قرار می دهند .

  • آدرس مسجد جامع تفلیس : Botanikuri Street, 32 Botanical St, Tbilisi, Georgia
  • ساعت بازدید از مسجد جامع شهر تفلیس گرجستان : بازدید از این مسجد برای عموم در تمامی روزهای هفته امکان پذیر می باشد .
  • قیمت بلیط مسجد جامع گرجستان تفلیس : بازدید از این مسجد رایگان می باشد .

جاذبه های تاریخی تفلیس


اماکن مذهبی تفلیس


مسجد جامع تفلیس ، بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.