تپه گنجشک های شهر مسکو روسیه

تپه گنجشک ها یکی از اصلی ترین جاذبه های مسکو است . این تپه با ارتفاعی حدود 220 متر در بلندترین نقطه از سرسبزترین و زیباترین مناطق مسکو به شمار می اید . این تپه از کرانه شیبدار رودخانه به سمت شمال ، باغ نسکوچنی امتداد یافته و گردشگران با پیاده روی در شیب تپه می توانند از صحنه های زیبا و نفس گیر لذت ببرند هر چند که برای رسیدن به بالای بام مسکو تله کابین نیز فراهم شده است . شهرداری مسکو برای جلوگیری از ریزش تپه دست به اقدامی اساسی زد و تصمیم گرفت بر روی دامنه های تپه درخت بکارد .


Vorobyovy Gory Moscow
 

در بام مسکو چه چیزی در انتظار گردشگران است ؟

گردشگران تور مسکو با ایستادن بر روی تپه گنجشک ها می توانند مناظر زیبای اطراف و چشم اندازهای خیره کننده را تماشا کنند . آنان همچنین بر بالای تپه و یا در طول مسیر می توانند از مناظر بی نظیر پیش رویشان عکس بگیرند . در این منطقه مسیرهای مختلف دوچرخه سواری فراهم شده و رمپ اسکی و بالابر اسکی در زمان های خاصی از سال در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد . در حوالی تپه رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارد که در صورت گرسنگی می توان به آنها مراجعه نمود . در روزهای خاصی از سال مانند سال نو میلادی و روز پیروزی مراسم آتش بازی در بام مسکو برگزار می گردد . همچنین این تپه در طی سال میزبان فستیوال ها و کنسرت های گوناگون می باشد .


جاذبه های گردشگری روسیه

در این منطقه زیبا جاذبه ها و گزینه های تفریحی متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پارک جنگلی بزرگ و دیدنی ، حوضچه های متعدد ، مسیرهای دوچرخه سواری و پیست اسکی اشاره نمود .

 

جاذبه های تپه گنجشک ها یا بام مسکو

نام این تپه vorobyovy-gory از نام روستایی که در گذشته در حوالی این تپه وجود داشت گرفته شده است . در این تپه و اطراف آن جاذبه های دیدنی و ساختمان های معروف وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود . صومعه آندرفسکی یکی از اماکن تاریخی مسکو است که در قرن هفدهم در این مکان ساخته شده است . در قرن هجدهم میلادی نیز کارخانه ای به منظور تولید آجر و شیشه در دامنه های تپه گنجشک ها شروع به کار کرد . قسمت اصلی ساخت و سازهای انجام شده در تپه گنجشک ها متعلق به قرن نوزدهم و سال های بعد از آن می باشد . در اواخر قرن 19 میلادی بود که ساخت کلبه و خانه در اطراف این تپه آغاز شد .


بام مسکوی روسیه

در سال های میانی قرن بیستم بود که دانشگاه دولتی مسکو بر روی این تپه بنا شد . این ساختمان تا مدت ها لقب بلندترین ساختمان اروپا را به خود اختصاص داده بود . در مقابل این دانشگاه سکویی وجود دارد که با ایستادن بر روی آن می توان به تماشای مناظر اطراف پرداخت . در نیمه دوم قرن بیستم بود که خط متروی مسکو به این مکان رسید و پل مترو در کنار تپه ساخته شد . در مقابل این پارک و تپه سرسبز یکی از بزرگترین استادیوم های ورزشی روسیه و اروپا واقع شده که در سال 1956 ساخته شده است . مجموعه المپیک لوژنیکی Luzhniki محل برگزاری انواع ورزش ها ، رویدادهای مهم فرهنگی و همچنین اجراهای موسیقی می باشد . این مجموعه ورزشی بزرگ در سال 1980 میزبان المپیک تابستانی بوده و یکی از ورزشگاه های روسیه برای میزبانی بازی های فوتبال جام جهانی 2018 می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.