کلیسای اسمولنی شهر سنت پترزبورگ

کلیسای اسمولنی یکی از کلیساهای زیبای موجود در سنت پترزبورگ است که از معماری فوق العاده برخوردار می باشد . این کلیسای دیدنی که در ساحل رودخانه نوا واقع شده به سبک باروک ساخته شده است . به گردشگران تور روسیه توصیه می گردد در سفر به دومین شهر بزرگ سرزمین تزارها از کلیسای اسمولنی سنت پترزبورگ دیدن کنند .


کلیسای اسمولنی سنت پترزبورگ

  

کلیسای اسمولنی از زیباترین بناها و برترین جاذبه های سنت پترزبورگ است . این کلیسای زیبای ارتدوکس روسی در سال 1748 به دستور ملکه الیزابت به عنوان یک صومعه و کلیسا طراحی و پایه ریزی شد و کار ساخت ان تا سال 1764 ادامه داشت . بارتولومیو راسترلی ایتالیایی که از معروف ترین معماران آن زمان به شمار می آمد ساخت این کلیسا را بر عهده گرفت . لازم به ذکر است که راسترلی معمار بناهای زیبا و معروفی چون کاخ کاترین ، گرند پالاس در پترهوف و کاخ زمستانی در سنت پترزبورگ نیز بوده است . برج ناقوس این کلیسا به گونه ای طراحی شده بود که اسمولنی را به بلندترین ساختمان سنت پترزبورگ تبدیل کند . اما با مرگ ملکه الیزابت در سال 1762 این طرح نا تمام ماند و در مراحل تکمیلی نیز این هدف هیچ زمان محقق نشد . 


smolny cathedral saint petersburg


کاترین کبیر بعد از اینکه بر تخت سلطنت نشست معمار راسترلی را برای اتمام طرح فراخواند اما این معمار دعوت کاترین کبیر را رد کرد و از به عهده گرفتن کار سر باز زد . سرانجام در سال 1835 میلادی ساخت این ساختمان توسط واسیلی استاسوف به پایان رسید و در 22 جولای همان سال نیز کلیسا وقف شد . کلیسای اسمولنی در سنت پترزبورگ دارای سه محراب است که اصلی ترین ان ها به قیامت و رستاخیز و محراب های دیگر نیز St. Mary Magdalene و Righteous Elizabeth اختصاص داده شده است .


کلیسای اسمولنی در سنت پترزبورگ


کلیسای اسمولنی روسیه در سنت پترزبورگ به دستور مقامات شوروی در سال 1923 بسته شد . بعد از این سال اسمولنی به عنوان یک مکان متروکه رها شد . این روند ادامه داشت تا اینکه در سال 1982 میلادی با توجه تصمیمات اتخاذ شده این کلیسا به موزه شهر و محلی برای میزبانی از نمایشگاه ها و کنسرت ها تبدیل شد . اخیرا در سال 2015 میلادی اسمولنی به کاربری اصلی خود بازگشت و به عنوان یک کلیسای ارتدوکس روسی فعالیت خود را از سر گرفت . لازم به ذکر است که دانشکده جامعه شناسی ، علوم سیاسی و روابط بین الملل در ساختمان های اطراف این کلیسا واقع شده اند .


صومعه اسمولنی سنت پترزبورگ


در ساخت کلیسای زیبای اسمولنی سنت پترزبورگ از سبک باروک و از ترکیب رنگ های سفید و آبی برای نمای خارجی آن استفاده شده که جذابیتی فوق العاده و شگفت انگیز به آن بخشیده است . اگر زمان سفرتان به سنت پترزبورگ با شب های سفید همزمان بود حتما از این کلیسا دیدن کنید چرا که در این شب های خاص اسمولنی درخششی عجیب و رویایی دارد .

 

اطلاعاتی درباره کلیسای اسمولنی سنت پترزبورگ

  • آدرس کلیسای اسمولنی سنت پترزبورگ : pl Rastrelli 3/1, St Petersburg, Russia
  • وب سایت کلیسای smolny سنت پترزبورگ : http://www.smolnyspb.ru/
  • ساعت بازدید از کلیسای معروف اسمولنی سنت پترزبورگ : از ساعت 7 صبح تا 8 عصر و بازدید از برج ناقوس از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • قیمت بلیط بازدید از برج ناقوس صومعه اسمولنی سنت پترزبورگ : 200 روبل
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به کلسیای اسمولنی سن پترزبورگ : ایستگاه Chernyshevskaya

زیباترین کلیساهای روسیه


کلیساهای معروف سنت پترزبورگ


کلیسای اسمولنی smolny سنت پترزبورگ


کلیسای smolny سنت پترزبورگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.